lørdag 31. mai 2014

superheltinne med ME








Et av de første tegneserieprosjektene mine, en sped begynnelse med blandede teknikker. Dette er en slags informasjonskatalog om ME og var et skoleprosjekt.

Jeg husker at jeg hadde en veldig dragning mot å tegne historier, men syntes (og synes fortsatt) det er utrolig vanskelig å velge teknikk. Hvordan skal karakterene se ut, skal det tekstes for hånd eller på data, blekk, blyant, begge deler, tusj, klassisk eller eksperimentell, skal jeg blande inn foto og andre teksturer. Jeg tror den eneste måten å finne det ut på er å tegne i vei for å se hva som passer til den enkelte historien, eller lage seg noen regler på forhånd. 

Jeg husker at jeg i dette prosjektet brukte både digital collage (tapetene i bakgrunnen), blyant, blekk, fargeblyanter OG akrylmaling i tillegg til noe digital fargelegging. En skikkelig suppe. Men - jeg lærte nok noe av det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar